W minioną sobotę — rok po obchodach 100-lecia linii kolejowej — z dworca w Węgorzewie ruszył pierwszy w Polsce normalnotorowy turystyczny pociąg, nie będący w strukturach PKP. Na razie będzie kursował w soboty, niedziele i dni świąteczne, do końca wakacji.
Zarządcą linii jest Powiat Węgorzewski, natomiast operatorem — spółka Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych (SHK) i Dolnośląskie Linie Autobusowe (DLA).
— Musimy być elastyczni — mówi Roman Witkowski, prezes Stowarzyszenia Hobbystów Kolejowych. — Na pewno bardziej elastyczni niż Polskie Koleje Państwowe. Nie chcemy i nie możemy powtórzyć ich błędów.
Atrakcjami linii kolejowej Węgorzewo-Kętrzyn są m.in.: zabytkowy dworzec kolejowy w Węgorzewie z Mazurskim Muzeum Kolejnictwa, most na Kanale Mazurskim (dla podróżnych z rowerami możliwość zatrzymania się i zwiedzenia bunkrów w Mamerkach, śluz w Piaskach i Leśniewie Górnym) i bunkry w Gierłoży (możliwość zwiedzenia). Oprócz zaplanowanych przejazdów można będzie zamówić tzw. pociąg specjalny z dowolnym programem (np. wycieczka edukacyjna, krajoznawcza lub przyrodnicza, impreza jubileuszowa, spotkanie towarzyskie itp.). To oferta skierowana do osób prywatnych, firm i organizacji. W niedalekiej przyszłości w oparciu o istniejącą linię kolejową zostanie opracowana oferta turystyczna, łącząca w sobie takie atrakcje jak zwiedzanie Muzeum Kultury Ludowej w Węgorzewie, rejsy statkami „Żeglugi Mazurskiej”, wycieczki piesze i rowerowe, sporty wodne i ekstremalne, zwiedzanie bunkrów oraz przelot samolotem z lotniska w podkętrzyńskim Wilamowie do Giżycka.
Rozkład jazdy
Rozkład jazdy pociągów jeżdżących na trasie Kętrzyn–Węgorzewo można znaleźć w internecie na stronie www.shk.prv.pl oraz na poszczególnych przystankach.
Bilety (cena w zależności od długości przejazdu — 6-12 zł ulgowe i 9-17 zł normalne, przewóz roweru, psa i bagażu powyżej 10 kg — 6 zł) do nabycia tylko w pociągu. SHK i DLA zastrzegają sobie prawo do zmiany rozkładu jazdy i odwołania kursów. Dlatego też przed wybraniem się w podróż koleją do Kętrzyna warto zadzwonić pod nr 664-595-316 i upewnić się, czy danego dnia maszyna na szynach znajduje się w „gotowości bojowej”.
Co Wy o tym sądzicie? Wypowiedzcie się TUTAJ
Bogusław Zawadzki
b.zawadzki@gazetaolsztynska.pl
— Musimy być elastyczni — mówi Roman Witkowski, prezes Stowarzyszenia Hobbystów Kolejowych. — Na pewno bardziej elastyczni niż Polskie Koleje Państwowe. Nie chcemy i nie możemy powtórzyć ich błędów.
Atrakcjami linii kolejowej Węgorzewo-Kętrzyn są m.in.: zabytkowy dworzec kolejowy w Węgorzewie z Mazurskim Muzeum Kolejnictwa, most na Kanale Mazurskim (dla podróżnych z rowerami możliwość zatrzymania się i zwiedzenia bunkrów w Mamerkach, śluz w Piaskach i Leśniewie Górnym) i bunkry w Gierłoży (możliwość zwiedzenia). Oprócz zaplanowanych przejazdów można będzie zamówić tzw. pociąg specjalny z dowolnym programem (np. wycieczka edukacyjna, krajoznawcza lub przyrodnicza, impreza jubileuszowa, spotkanie towarzyskie itp.). To oferta skierowana do osób prywatnych, firm i organizacji. W niedalekiej przyszłości w oparciu o istniejącą linię kolejową zostanie opracowana oferta turystyczna, łącząca w sobie takie atrakcje jak zwiedzanie Muzeum Kultury Ludowej w Węgorzewie, rejsy statkami „Żeglugi Mazurskiej”, wycieczki piesze i rowerowe, sporty wodne i ekstremalne, zwiedzanie bunkrów oraz przelot samolotem z lotniska w podkętrzyńskim Wilamowie do Giżycka.
Rozkład jazdy
Rozkład jazdy pociągów jeżdżących na trasie Kętrzyn–Węgorzewo można znaleźć w internecie na stronie www.shk.prv.pl oraz na poszczególnych przystankach.
Bilety (cena w zależności od długości przejazdu — 6-12 zł ulgowe i 9-17 zł normalne, przewóz roweru, psa i bagażu powyżej 10 kg — 6 zł) do nabycia tylko w pociągu. SHK i DLA zastrzegają sobie prawo do zmiany rozkładu jazdy i odwołania kursów. Dlatego też przed wybraniem się w podróż koleją do Kętrzyna warto zadzwonić pod nr 664-595-316 i upewnić się, czy danego dnia maszyna na szynach znajduje się w „gotowości bojowej”.
Co Wy o tym sądzicie? Wypowiedzcie się TUTAJ
Bogusław Zawadzki
b.zawadzki@gazetaolsztynska.pl