Szkoła zdalna, więc i projekty także

2020-12-15 09:40:00(ost. akt: 2020-12-15 09:45:19)

Autor zdjęcia: Arch. SP Pozezdrze

Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej w Pozezdrzu realizują unijny projekt dotyczący empatii. Ze względu na sytuację związaną z epidemią rozwiązaniem jest zdalna realizacja projektu. Pomimo różnych trudności międzynarodowe spotkanie online doszło do skutku.
18 uczniów w wieku 12-15 lat Szkoły Podstawowej im. Jadwigi Tressenberg w Pozezdrzu od 1 września 2019 r. do 28 lutego 2022 r. realizuje projekt Erasmus + “Empathy - a way to the human being”. Założenia projektu dotyczą szeroko pojętej empatii. Program projektu realizuje zarówno docelowa grupa, jak i cała społeczność szkoły. Nasi partnerzy zainteresowani są naszym krajem, regionem, tradycjami, zwyczajami. Często na realizację danego zadania mamy krótki czas i wtedy cała społeczność szkoły wspomaga nasze działania.

Obecnie szkoły w Polsce i większości krajów pracują zdalnie. Projekty zostały przedłużone lub zawieszone, nieliczni realizują je online. Wszyscy czekają na lepsze czasy. Spotkań międzynarodowych nie można jednak odwlekać się w nieskończoność. Projekty muszą iść zgodnie z planem. Rozwiązaniem jest zdalna realizacja projektu. Mimo obaw i przeróżnych trudności, pięciodniowe spotkanie online doszło do skutku. Wszystkie punkty programu zostały zrealizowane.

W dniach 7-11.12.2020 grupa młodzieży z klas 7-8 ze Szkoły Podstawowej im. Jadwigi Tressenberg w Pozezdrzu pod opieką pań Haliny Ejsymont i Marty Komosińskiej, ze wsparciem pani Agaty Andrzejczyk i Małgorzaty Gasperowicz wzięła udział w międzynarodowym spotkaniu projektu Erasmus + “Empathy - a way to the human being”. Program finansowany jest ze środków Unii Europejskiej i realizowany jest w ramach współpracy na rzecz innowacji, wymiany dobrych praktyk, partnerstwa strategicznego szkół. Nasi partnerzy to: Zakladna skola s materskou skolou Pod Vinbargom Bardejov Słowacja, OOU, Brakja Miladinovci, Kumanovo Republika Północnej Macedonii, Özel Çözüm Ortaokulu Rize Turcja.




Pięciodniowe spotkanie online było drugim z zakładanych pięciu mobilności. Gospodarzami spotkania tym razem była Północna Macedonia – szkoła z miejscowości Kumanovo. Niestety mimo przesunięcia terminu spotkania z kwietnia na grudzień, COVID i tak nie odpuścił, skutecznie „uziemiając” wszystkie międzynarodowe projekty. Na skutek pandemii nasze działania odbyły się online za pomocą aplikacji ZOOM. Przez pięć kolejnych dni nasi uczniowie i nauczyciele łączyli się z kolegami z Macedonii, Słowacji i Turcji. Wirtualnie poznali urokliwą Macedonię, jej kulturę, historię, obyczaje, miasta Kumanovo, szkołę, uczniów i panią dyrektor goszczącej nas placówki. Realizowali zadania przewidziane w programie dotyczące EMPATII ze szczególnym uwzględnieniem zachowania wobec innych w okresie pandemii COVID.



Uczniowie pracowali w „mieszanych” międzynarodowych zespołach. Wszystkie zajęcia odbywały się w języku angielskim, co wymagało dużego skupienia i zaangażowania, zarówno od uczniów, jak i nauczycieli. Były zabawy i gry integracyjne, quizy, zadania do wykonania w grupach na tablicy MIRO i w aplikacji CANVA (rysunki, plakaty), uczniowie pisali wspólnie wiersz "Jedenaście słów", wypełniali mnóstwo ankiet. Na zakończenie tygodniowych zajęć cały międzynarodowy zespół zaśpiewał i nagrał świąteczną piosenkę. Zajęcia były ciekawe, czas szybko upływał.



Dzięki realizacji międzynarodowego projektu Erasmus+ nasi uczniowie mieli szansę na zdobycie wiedzy i nowych umiejętności, stosowanie w praktyce języka angielskiego. Kolejne spotkanie zaplanowano na maj 2021 roku w naszej szkole. Mamy nadzieję, że do wiosny sytuacja epidemiczna COVID ustabilizuje się na tyle, że partnerzy będą mogli przyjechać do Polski i gościć u nas. Jeśli jednak sytuacja nie będzie lepsza, zajęcia będą online.
Małgorzata Gasperowicz, Szkoła Podstawowa w Pozezdrzu

Fot. Arch. SP Pozezdrze

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5