Mieszkańcy dopytują o koncepcję "Fit City"

2019-05-27 18:00:00(ost. akt: 2019-05-27 18:33:22)

Autor zdjęcia: Barbara Białobrzeska/Gmina Węgorzewo

Trwają prace nad koncepcją Fit City, która ma wzbogacić promocję Węgorzewa i okolic. Kłopot w tym, że prowadzone są one w zamkniętym gronie. Jak jednak zapewniają przedstawiciele samorządu, niebawem mieszkańcy zostaną włączeni w ów proces.
„W piątkowe (17 maja) popołudnie odbyło się pierwsze spotkanie "grupy FitCity" z przedsiębiorcami, branżą turystyczną i radnymi. Kilkadziesiąt osób miało okazję zapoznać się z założeniami koncepcji marki FitCity, którą szeroko omówili włodarze miasta: burmistrz Węgorzewa Krzysztof Kołaszewski i zastępca burmistrza Lidia Czerniewicz oraz radny Marek Lipski (autor koncepcji promocji). Przedstawiono dotychczas wypracowany plan działań i ofertę współpracy” — wpis o dość lakonicznej treści, pojawił się na internetowej stronie węgorzewskiego magistratu.
Autorka komunikatu podała, że „dyskusji poddano zagadnienia związane z logo, hasłem przewodnim, przedsięwzięciami promocyjnymi, realizacją projektów w partnerstwie publiczno-prywatnym i rozwojem miasta w perspektywie kilku-, kilkunastu lat”. Organizatorzy przeprowadzili także ankietę, której wyniki zostaną zaprezentowane na kolejnym spotkaniu.

Miejsce, sposób i przebieg tego spotkania wzbudził wiele pytań mieszkańców Węgorzewa, których interesuje zarówno promocja gminy, jak i sama idea Fit City. Wątpliwości wzbudziła również kwestia zaproszeń na spotkanie, które nie dotyczyło wszystkich mieszkańców.
— W spotkaniu uczestniczyło ponad 30 osób — poinformował Węgorzewski Tydzień Marek Lipski. — Była to część mieszkańców miasta i gminy Węgorzewo z listy stworzonej przez zespół ds. tworzenia koncepcji Fit City Węgorzewo — wyjaśnił. — Dostali oni indywidualne zaproszenia, ponieważ formuła tego spotkania była na wpół zamknięta tak, aby nie znalazły się na nim zupełnie przypadkowe osoby, ale głównie ci, którzy swoim doświadczeniem i zasobami mogliby pomóc w tworzeniu i promowaniu marki.

Jak tłumaczy pomysłodawca, byli to reprezentanci sektorów: gospodarczego (turystyka, gastronomia, aktywny wypoczynek, siłownie), pozarządowego (reprezentanci stowarzyszeń i działacze społeczni), samorządowego (zarząd miasta i gminy oraz radni), edukacji (dyrektorzy szkół i przedszkoli) i kultury (organizatorzy imprez i eventów).
— Należy podkreślić, że spotkanie nie było formą konsultacji społecznych, ale poszerzoną formułą spotkania roboczego, na którym wypracowywano sposoby promocji marki — zaznaczył radny. — Siłą rzeczy więc nie można było zaprosić wszystkich mieszkańców.

Z kolei, jeśli chodzi o miejsce spotkania, które zorganizowano w Hotelu "Ognisty Ptak", to powodem była istniejąca w ośrodku sala konferencyjna, która według organizatorów zapewniała „najlepsze warunki i oprawę do kameralnego spotkania w nieformalnej formule i przyjaznej atmosferze”.
Pytania wzbudziły też wspomniane w komunikacie ratusza ankiety, które wypełniali tylko uczestnicy spotkania, a które przecież dotyczyć mają przyszłości całej gminy i jej mieszkańców.

— Skierowane one były do obecnych na spotkaniu ze względu na łatwy i szybki dostęp do nich — wyjaśnił Lipski. — Natomiast ankiety skierowane do wszystkich mieszkańców rozdawane będą na pikniku z okazji Dnia Dziecka 1 czerwca w Parku Miejskim, którego współorganizatorami są osoby z zespołu ds. promocji marki Fit City Węgorzewo.
Podczas tego wydarzenia nastąpi też pierwsza publiczna prezentacja nowego logo i marki.
(Łukasz Razowski)



Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Trygorcianka #2740764 | 5.173.*.* 31 maj 2019 09:00

    Ale jak dołączyć? To my jesteśmy jakaś obcą materią która nie jest częścią całej społeczności? I nie po to wprowadziłam się z miasta żeby być City. I jeszcze jedno pytanie Jaką osobowość prawną ma Marka fot City i do jakich tajemniczych dla.mnie osób się MOGE dołączyć?

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

  2. Alicja Rymszewicz #2740558 | 31.135.*.* 30 maj 2019 17:24

    Dowiedziałam się, że możemy się jako wieś włączyć i promować jako ...FitCity Trygort! Hmmm.... Albo na przykład: FitCity Dąbrówka Mała.... Pozdrawiam przy okazji mieszkańców Dąbrówki:)

    Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

  3. Powtórka z rozrywki #2738729 | 31.0.*.* 27 maj 2019 21:39

    Od początku mi się to nie podobało. Pan radny wyskakuje z pomysłem na koncepcję promocji, pomysł zostaje przyklaśnięty i od tej pory dzieją się rzeczy niesłychane. Koncepcja promocji gminy w zamkniętym gronie, brak odpowiedzi wlodarzy na pytania mieszkańców i wyraźne omijanie tematu aż bije po oczach. No i jeszcze jedno - dlaczego gmina nadal milczy o tym, że podczas festynu mieszkańcy będą mogli poznać koncepcję? Znowu pojawi się komunikat na gminie dzień przed? Szczytem żenady jest jednak ankieta "rozdawana" uczestnikom festynu... Serio? Czyli jak kogoś akurat nie będzie to strategii nie pozna? Swojego zdania wyrazić też nie będzie miał okazji, bo jak i gdzie? Gdzie te szeroko zapowiadane konsultacje społeczne? Gdzie sondy, ankiety online? Ot demokracja...

    Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Pytania #2738726 | 185.135.*.* 27 maj 2019 21:17

      Czy wdrożenie koncepcji autora fitcity zbiegło się z kadencją tego pana jako szefa komisji gospodarczej gminy? Wydaje się że na sesji zapraszano każdego a nie jakąś zamkniętą grupę. Kto powołał zespół koncepcji fitcity i kto w nim jest i dlaczego? Co z wygraną koncepcją pana Łapo bo to były dwa pierwsze miejsca. Kto wybrał fitcity? I co to tak naprawdę jest, bo nikt nie wie?

      Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz

    2. Stefan_obserwator #2738692 | 91.235.*.* 27 maj 2019 20:15

      Co jest w końcu z tym logo? W artykule napisane jest, że "Podczas tego wydarzenia nastąpi też pierwsza publiczna prezentacja nowego logo i marki", a na stronie www.wegorzewo.pl w ogłoszeniu dotyczącym świętowania Dnia Dziecka w Parku Helwinga możemy przeczytać, że odbędzie się "konkurs na najbardziej pomysłowe logo "Fit City Węgorzewo"" Ponadto, ciekawy jestem kim są te tajemnicze osoby określane jako "osoby z zespołu ds. promocji marki Fit City Węgorzewo". Wydaje mi się, że skoro my jako mieszkańcy miasta zostaliśmy w jakiś dziwny sposób pozbawieni możliwości współdecydowania o takich przedsięwzięciach, to przynajmniej powinniśmy wiedzieć kogo "upoważniliśmy" do podejmowania takich działań.

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (6)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5