Arriva kończy działalność przewozową w Węgorzewie

2018-11-29 10:00:00(ost. akt: 2018-11-29 10:22:25)

Autor zdjęcia: arriva.pl

Zarząd Spółki Arriva Bus Transport Polska podjął decyzję o zakończeniu autobusowej działalności przewozowej w m.in. Węgorzewie, Kętrzynie, Bielsku Podlaskim, Sędziszowie Małopolskim, Prudniku i Kędzierzynie Koźlu
Taką informację otrzymaliśmy wczoraj (28 listopada) po południu. Jak czytamy w komunikacie, powodów wycofania się Arrivy z sześciu lokalizacji jest kilka. To między innymi rosnące ceny paliwa i ubezpieczeń pojazdów, spadek liczby pasażerów, nieuczciwa konkurencja, presja płacowa oraz brak uregulowań prawnych, powodują że oddziały te nie są w stanie prowadzić rentownej działalności.

— Taka sytuacja nie pozwala na pokrycie kosztów prowadzenia działalności operacyjnej, ani koniecznych inwestycji — mówi Joanna Parzniewska z biura prasowego Arrivy. — Firma wprowadziła w życie wiele działań restrukturyzacyjnych mających na celu utrzymanie przewozów, m.in: reorganizację siatki połączeń, oszczędności na kosztach, optymalizację wykorzystania majątku - niestety bezskutecznie. Oddziały nadal przynoszą duże straty, które pogłębiają się z roku na rok — dodaje.

Konieczne dla zapewniania rentownej realizacji przewozów w regionach
zmiany systemowe i prawne nie zostały wprowadzone. Potrzebne regulacje miały być wdrożone w procedowanej od kilkunastu miesięcy nowelizacji Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 roku, zostały one jednak po raz kolejny odłożone w czasie. Mając na uwadze także te okoliczności oraz fakt, że przewozy realizowane są bez udziału środków publicznych, a całkowite ryzyko finansowe ich wykonywania leży po stronie przewoźnika, spółka nie jest w stanie długotrwale finansować nierentownej działalności i ponosić dalszych strat.

— Podjęliśmy szereg kompleksowych działań mających na celu zminimalizowanie negatywnych skutków zakończenia przewozów dla pracowników — mówi Marcin Polewicz, Członek Zarządu ds.Operacyjnych. — Zaproponujemy większości pracownikom możliwość zatrudnienia w innych lokalizacjach wraz z pomocą w relokacji i zapewnieniem dodatkowych świadczeń. Wszyscy otrzymają też dobre warunki zakończenia pracy oraz szerokie wsparcie w inicjatywach przejęcia części działalności czy dążeniach do zmiany kwalifikacji.

Działalność przewozowa będzie prowadzona do zakończenia wszystkich zobowiązań umownych, a ostateczne jej zakończenie planowane jest na dzień 30 czerwca 2019 roku.
— O decyzji informujemy niezwłocznie po jej podjęciu,
dając wszystkim uczestnikom tego procesu czas na przygotowanie się do tej niełatwej zmiany — dodaje przedstawiciel zarządu.

Tu rodzi się wiele pytań, a wśród nich to najważniejsze? Czy to oznacza że Węgorzewo jest zagrożone wykluczeniem komunikacyjnym? Jak do problemu podchodzą władze miasta i przedstawiciele lokalnych samorządów? Do tematu wrócimy.
(red)

Komentarze (6) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. hanna #2637079 | 188.146.*.* 4 gru 2018 17:26

    Wstyd by zmiasta ,powiatowego, nie było połaczeń do województwa, do Suwalk ,Elku czy Warszawy. To tam najczęściejludzie jadą do szpitali specjalistycznych. Nie wszyscy jeżdżą własnymi autami.Na wyznaczone wizyty w godzinach porannych nie ma możliwości dojazdu. Brawo rządzie!!!!!!!!!. Jak tu nie kochać ojczyzny???

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  2. Zuzia #2634933 | 83.31.*.* 1 gru 2018 08:27

    Jeździłam Arrivą na dalsze trasy. Godziny np do Warszawy źle trafione, bardzo długie czasy przejazdu, bo trzeba zatrzymać się na każdym przystanku.Nic dziwnego, że Gigabus na tej trasie ich wykosił. W każdym autobusie dwóch kierowców i powietrze. Liczę, że natura nie znosi próżni i coś nowego powstanie

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. Mieszkaniec #2634910 | 5.172.*.* 1 gru 2018 01:58

    Nie Państwo a samorząd odpowiada za komunikację i transport publiczny. Nie myl pojęć. Co ma 500 + do samorządu ? Albo co mają autobusy do Rządu ? Autobusy to problem nie rządu tylko samorządu, czyli np. burmistrza Węgorzewa itp.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Prezes #2634491 | 89.229.*.* 30 lis 2018 10:14

      Jak się ma takich menadżerów jak w Kętrzynie -Węgorzewie to i po biznesie

      Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

    2. NiecoSięzNAM #2634428 | 83.15.*.* 30 lis 2018 09:08

      pablo: przeczysz sam sobie: z jednej strony konkurencja a z drugiej że powinni podwyższyć ceny. Już to widze jak tłumy walą żeby kupić blety u droższego przewoźnika. Niestety, w Polsce nieważna jest jakość byle było jak najtaniej. Za zapewnienie transportu publicznego odpowiada Państwo a nie przewoźnicy. A polityka państwa jest taka: macie 500+, to w domyśle kupicie sobie samochód, na paliwo starczy więc po co autobusy.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (6)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5