Wycieczka rowerowo-kajakowa uczniów SOSW w Węgorzewie

2018-09-20 12:00:00(ost. akt: 2018-09-19 00:03:56)

Autor zdjęcia: Robert Kun

W dniach 11-12 września 2018 r. odbyła się wycieczka rowerowa połączona ze spływem kajakowym, w której wzięło udział 12 uczniów z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego- członków klubu rowerowego „Horyzont”.
We wtorek o godzinie 8:00 odbyła się prelekcja odnośnie zasad bezpiecznego poruszania się w czasie ruchu drogowym oraz podczas spływu kajakowego. Następnie wyruszyliśmy w trasę pokonując ponad 30 km szlakami rowerowymi docierając do naszego punktu docelowego- pensjonat agroturystyczny Echo Puszczy w Jeziorowskich. Po zakwaterowaniu w pensjonacie udaliśmy się na obiad. W planach poza turystyką rowerową, kajakową, była również turystyka piesza, tak więc po krótkim odpoczynku udaliśmy się spacerem do wsi Kruklanki, gdzie po nieco godzinnym marszu mogliśmy zjeść pyszne lody. Podczas wędrówki mieliśmy okazje obserwować tradycyjne mazurskie budownictwo oraz bujną i piękną przyrodę otaczającą wieś. We wtorkowy wieczór po odpoczynku wszyscy upiekliśmy kiełbaski i dzieliliśmy się wrażeniami z trasy.

W środę po śniadaniu wyruszyliśmy rowerami w kierunku wsi Pozezdrze i po około godzinnej jeździe dotarliśmy na plaże nad jeziorem Pozezdrze, gdzie czekały już na nas kajaki. Przed wodowaniem ratownik przeprowadził prelekcję odnośnie zasad  posługiwania się kajakami oraz  bezpiecznego przebywania na wodzie. Trasa spływu biegła szlakiem rzeki Sapiny: jezioro Pozezdrze-odcinek rzeki Sapiny- jezioro Stręgiel. Po wpłynięciu na jezioro Pozezdrze popłynęliśmy w kierunku północno-zachodnim i na przeciwnym brzegu odnaleźliśmy nitkę rzeki Sapiny. Poruszaliśmy się spokojnym tempem unoszeni nurtem, gdzie mieliśmy świetną okazję przyjrzeć się dokładnie otaczającej nas przyrodzie. Liczne zwalone drzewa, bobrowe tamy sprawiały, że czuliśmy się jakbyśmy trafili do pierwotnego, nietkniętego ludzką ręką lasu. Po przepłynięciu pięciokilometrowego odcinka wypłyneliśmy na kolejne jezioro o nazwie Stręgiel. Zachodni brzeg jeziora dochodzi do letniskowej wsi Ogonki leżącej przy Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich i tam właśnie zakończyliśmy nasz spływ. Po odpoczynku odebraliśmy nasze jednoślady i wyruszyliśmy w kierunku szkoły. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy Górze Konopki, w miejscu historycznym, gdzie uczniowie zostali zapoznani z legendą o Konopce. W sumie podczas naszej rowerowo-kajakowej przygodzie pokonaliśmy ponad 65 km.

Projekt był realizowany przez Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży „Jesteś” przy finansowym wsparciu Burmistrza Węgorzewa. Celem dwudniowej wycieczki było promowanie wśród uczniów czynnych form spędzania wolnego czasu oraz poznawanie interesujących miejsc naszej okolicy i najbliższego regionu w kontekście przyrodniczym, kulturowym i historycznym.

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: sosw1