Mali badacze i młodzi odkrywcy w Centrum Nauki Kopernik

2017-10-31 15:44:58(ost. akt: 2017-10-31 12:19:37)

Autor zdjęcia: Archiwum szkoły

W ramach projektu Mała Akademia Umiejętności, realizowanego w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Września w Radziejach, 24 października została zorganizowana wycieczka do Warszawy.
Uczestnicy zajęć "Mali Badacze i Młodzi Odkrywcy" wraz z opiekunami p. M. Juszczuk – Jelską i p. Edytą Sajewicz, mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę w największym ośrodku naukowym w Polsce, jakim jest Centrum Nauki Kopernik. Pierwszą atrakcją był spacer nad Wisłą z widokiem na Stadion Narodowy i wizyta w Planetarium.
Najpierw uczniowie obejrzeli pokaz na żywo pt.: „Mars 3D”, który wyjaśniał jak ludzkość przygotowuje się do podboju Czerwonej Planety i z jakimi trudnościami będą musieli się zmierzyć przyszli marsjańscy koloniści. Następnie odbyła się projekcja filmu pt.: „Na skrzydłach marzeń 3D”. Była to niezwykła przygoda z nauką i historią lotnictwa, pozwalająca szybować balonem, sterowcem i samolotem. Marzenie o lataniu wyniosło człowieka jeszcze dalej - w Kosmos, więc udaliśmy się rakietą na wirtualną stację kosmiczną.

Po filmowej podróży w kosmos trzeba było „zejść na Ziemię”, więc wszyscy udali się do Centrum Nauki Kopernik, aby eksperymentować, poznawać eksponaty, wykonywać doświadczenia naukowe. Wszystkiego można było dotknąć, uruchomić, sprawdzić jak działa. To były ekscytujące i niezwykle wciągające doświadczenia naukowe z wielu dziedzin. Wrażenia z pobytu na długo pozostaną w pamięci naszych szkolnych badaczy i odkrywców.
(M. Juszczuk - Jelska)