Wtorek, 26 września 2017. Imieniny Cypriana, Justyny, Łucji

Na rowerze przez 12 gmin

2017-02-26 12:29:50 (ost. akt: 2017-02-26 20:18:43)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Od jakiegoś czasu trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy, który opracuje dokumentację projektowo-kosztorysową budowy ścieżek rowerowych o długości około 300 km wokół jezior mazurskich. Planowany termin składania ofert przypada na 3 marca 2017r. Prace nad ścieżkami ruszą już w przyszłym roku.

Budowa zintegrowanej 300 km trasy wokół Wielkich Jezior Mazurskich oraz oznakowanie łączącego się ze szlakiem systemu lokalnych tras rowerowych prowadzących przez cenne przyrodniczo i krajobrazowo tereny Mazur jest jedną z największych inwestycji rowerowych w regionie. Projekt mazurskiej pętli łączy się funkcjonalnie ze szlakiem Green Velo, a więc z trasami rowerowymi we wschodniej Polsce. Projektowana trasa rowerowa Mazurskiej Pętli Rowerowej w Gminie Węgorzewo będzie wynosiła ok. 50 km długości po różnej nawierzchni dróg gminnych, powiatowych, krajowych i wojewódzkich.








































Początek trasy MPR w Gminie Węgorzewo znajduje się u styku z Gminą Giżycko na drodze powiatowej nr 1803N z Doby do Radziej. Od skrzyżowania przed miejscowością Radzieje odcinek trasy o łącznej długości ok. 6,4 km biegnie po drodze gruntowej przez Łabape aż do miejscowości Sztynort. Kolejny odcinek trasy biegnie od Sztynortu po drodze powiatowej nr 1602N do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1799N w Kamionku Wielkim. Jest to odcinek trasy o łącznej długości ok. 3,4 km o nawierzchni asfaltowej.

Następna część biegnie od Kamionka przez Pniewo, Mamerki, Przystań drogą powiatową nr 1799N o nawierzchni asfaltowej o łącznej długości ok. 7,4 km, do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 650. Następnie od ronda do skrzyżowania z drogą gruntową na Trygort, odcinek biegnie po istniejącej ścieżce rowerowej o nawierzchni asfaltowej, o długości ok. 0,8 km. Kolejny odcinek trasy o nawierzchni szutrowej i łącznej długości ok. 7 km biegnie drogą gruntową przez Trygort aż do Ruskiej Wsi. Dalej od Ruskiej Wsi do Węgorzewa biegnie po drodze gruntowej o nawierzchni asfaltowej, odcinek o długości ok. 1,3 km.

Od ul. Reymonta do ul. Zamkowej trasa biegnie drogą powiatową nr 1754 o nawierzchni asfaltowej, odcinek o długości ok. 0,8 km. Kolejny, krótki odcinek o nawierzchni z kostki brukowej i długości ok. 0,2 km biegnie wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 650 przy ulicy Zamkowej i zaraz za mostem skręca w prawo na ścieżkę rowerową. Następne odcinki trasy w mieście biegną wzdłuż istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej aż do plaży miejskiej nad Mamrami. Jest to odcinek o długości ok. 4,1 km o nawierzchni asfaltowej. Tu planowane jest wykonanie tylko dodatkowego oznakowania trasy. Dalszy odcinek trasy o długości ok. 1,5 km biegnie od plaży drogą gruntową przez ul. Zbożową do ul. Pogodnej.

Kolejny odcinek trasy biegnie od skrzyżowania ul. Zbożowej i Pogodnej przez ul. Jasną do ul. Wodociągowej (przy plaży gminnej w Kalu). Trasa o długości ok. 1,1 km o nawierzchni z kostki betonowej. Następne odcinki trasy biegną od ul. Wodociągowej po drodze gruntowej o nawierzchni szutrowej i gruntowej, przy cmentarzu niemieckim i za byłym ośrodkiem WDW, do drogi krajowej nr 63 przy ul. Łuczańskiej (naprzeciw Diablej Góry), łączna długość trasy to ok. 2,5 km. Dalsza trasa o długości ok. 3,3 km biegnie wzdłuż drogi krajowej nr 63, po istniejącej ścieżce rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej do końca ścieżki w Ogonkach przy ul. Letniskowej. Ostatnie odcinki trasy o nawierzchni gruntowej, od ul. Letniskowej do granicy Gminy Węgorzewo z Gminą Pozezdrze, biegną po drogach gruntowych i leśnych. Długość trasy to ok. 2,8 km.

Z informacji jakie otrzymaliśmy z Wydziału Infrastruktury i Gospodarki Komunalnej w Węgorzewie wynika, że na trasie MPR powstaną także 2 Miejsca Obsługi Rowerzystów oraz 2 wieże widokowe, nad jeziorem Mamry i jez. Święcajty. Wniosek o dofinansowanie Pprojektu pn. Mazurska Pętla Rowerowa będzie składany przez Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie 2020, którego Gmina Węgorzewo jest członkiem. Po wykonaniu dokumentacji technicznej i ogłoszeniu przetargu na roboty budowlane Gmina Węgorzewo przystąpi do realizacji projektu na swoim terenie. Planowany termin rozpoczęcia robót to rok 2018. Szacowany koszt inwestycji po stronie Gminy Węgorzewo to ok. 5.000.000 zł, z czego 85% będzie pochodziło ze środków unijnych.
(dp)
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Marek #2190442 | 176.221.*.* 26 lut 2017 14:34

    Alternatywą dla wytyczonej trasy przez Węgorzewo powinien być przejazd od mostu na przeciw dawnej mleczarni skręcając w lewo, w kierunku stadionu, aż do ulicy Konopki dawnym torem kolejowym, obecna trasa Green Velo. Od Sztynortu zmieniłbym nieco trasę na bardziej widokową. Szkoda, że wytaczają odcinki tras ci, którzy siedzą za biurkami bez wsłuchiwania się w opinie tych, którzy jeżdżą rowerami. Co do samego wykonania tras, można jedynie apelować o niepowtórzenie bubla jakim jest nawierzchnia trasy Węgorzewo - Banie Mazurskie oraz o opamiętanie się w ustawianiu ilości barierek wzdłuż tras. Jak najmniej ingerencji w naturę.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Już żeście utopili #2190394 | 178.235.*.* 26 lut 2017 13:11

    grube miliony w błotach drogi rowerowej niejakiej grin velo... I teraz tu? Przecież nic nie będzie budowanego. No może jakieś wiaty. Te drogi są.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

Zagraj w GRY.wm.pl

  • Goodgame Empire
  • Goodgame Big Farm
  • Goodgame Poker
  • Shadow Kings - The Dark Ages