Czy Węgorzewo ma szansę stać się "rowerową stolicą Polski"?

2016-03-07 14:24:49(ost. akt: 2016-03-08 08:39:33)
www.pixabay.pl

www.pixabay.pl

Wielu mieszkańców uważa, że wybór na hasło reklamowe miasta, tekstu "Węgorzewo – rowerowa stolica Polski" to zbyt pochopna i zobowiązująca decyzja. Pomysł ma swoich zwolenników i przeciwników. A do której grupy Ty należysz?
Czekamy na Wasze opinie!

Czy Węgorzewo może pretendować do tytułu "rowerowej stolicy Polski"?

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. [url=mailto:i.hrywna@gazetaolsztynska.pl] Pomogę: Igor Hrywna/url]

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Marek #1948187 | 176.221.*.* 7 mar 2016 17:40

    Węgorzewo ma szansę zostać stolicą rowerową Polski i jestem za tym żeby tak się stało, ale to nie oznacza, że już tą stolicą jesteśmy. Owszem, mamy sporo tras rowerowych wokół miasta i możemy wybierać, jedne są asfaltowe inne szutrowe, leśne. Różnica między nimi jest dość istotna, te pierwsze, asfaltowe są gładziutkie, ale ciągną się wzdłuż szos czyli jazda jest przy akompaniamencie silników samochodowych. Te drugie, szutrowe, leśne są spokojne, przyjemniejsze. Problem w tym, że ta druga opcja, gdzie jest spokojniej, to spory odcinek Green Velo który miał być takim wiodącym, jednak został fatalnie wykonany. Dodać należy, że zbyt szybka jazda niektórych samochodów po tym odcinku też swoje zrobiła. Znam wszystkie trasy w naszej okolicy, jedynie najnowszym odcinkiem Green Velo dojechałem tylko do wysokości Popiół, tylko dlatego, że jazda po takiej nawierzchni od Węgorzewa nie należała do przyjemności. Pomijając stan niektórych tras, można sobie coś dobrać, alternatywą dla Green Velo jest trasa Węgorzewo - Ogonki - Pozezdrze. Teraz należy zadać pytanie, czy stolicą rowerową chcemy być ze względu na ilość wybudowanych kilometrów ścieżek rowerowych wokół miasta, czy dzięki wykorzystaniu tych kilometrów przez rowerzystów? Chcąc zostać stolicą rowerową należy organizować rajdy rowerowe, od wiosny do jesieni, jeden po drugim, następnie pokazywać w formie zdjęć i opisów, gdzie tylko można. A ile my takich rajdów mamy, jeden, dwa? No właśnie. Przy takiej ilości to najwyżej możemy pretendować do tytułu rowerowej stolicy powiatu a nie kraju. Te hasło o rzekomej stolicy rowerowej należy na pewien czas odłożyć, ale jak ktoś lubi "kolorować" a znamy takich, niech je używa.

    Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

  2. mik #1948293 | 178.56.*.* 7 mar 2016 20:18

    Zgadzam się w pełni z Panem Markiem. Myślę, że na chwilę obecną nie mamy o czym mówić. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na to by starania o miano rowerowej stolicy zacząć od sprzątnięcia śmieci walających się na ścieżkach rowerowych. (Ludzie to brudasy bo wyrzucają). Z drugiej strony jeżeli walczymy o takie miano to samorządy w pierwszej kolejności powinny zająć się sprzątnięciem a nie zamiataniem sprawy pod dywan.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  3. Szprycha #1950064 | 83.9.*.* 10 mar 2016 09:06

    Jeśli tego typu propozycja to może warto pomyśleć o wypożyczalni i serwisie.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. pablo #1950515 | 94.42.*.* 10 mar 2016 18:24

    Wszystko fajnie ale brakuje ścieżek w centrum. Ciężko jechać rowerem Zamkową.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5